fbpx

שאלות מנחות שיעזרו לך למצוא את הקול שלך בכתיבה

למצוא את הקול שלי. 

אלו ארבע מילים גדולות נורא שמסמלות תהליך גדילה לכל דבר עבור כל אחת שרוצה לספר על עצמה. מאחורי ארבע המילים האלו מסתתר מסע בין אמונות שאנחנו סוחבות איתנו מהדרך, חסמים ומחסומים שמונעים מאיתנו לכתוב עלינו ועל מה שאנחנו עושות בדרך שבאמת מרגישה לנו טבעית. 

לפעמים זה מרגיש שיש דמות מסוימת שאנחנו צריכות להיות. אולי דמות מצליחנית שמשדרת תמיד בטחון? אולי פעלתנית ואסרטיבית מאד? אולי מדריכה, מנחה או מורה תמידית? אני מודה שגם לי לקח המון זמן למצוא את הקול שלי ואני עדיין מחפשת אותו. זה מסע שבתוכו יש שאלות שאני כל הזמן שואלת את עצמי והן עוזרות לי לכתוב באותו הרגע את מי שאני, בדיוק כמו שאני רוצה. 

את השאלות האלו אני שואלת את עצמי כשאני יושבת לכתוב לעצמי, לעשות סדר במחשבות. התשובות נותרות איתי ורק שלי, אבל הן מתבטאות בטקסטים שאני כותבת ומפרסמת. 

איך למצוא את הקול שלך

אלו השאלות שלי: 

מי את ברגע הזה בדיוק? 

אני אוהבת את התרגיל המוכר “מי את”, במהלכו אנחנו שואלות את עצמנו שוב ושוב “מי את” וכותבות את מה שעולה לראש. בכל פעם שאנחנו נתקעות בהגדרה ושואלות שוב תוך כדי תנועה “מי את” מתקלפת עוד שכבה. זהו תרגיל שאפשר לעשות בזוגות – האחת שואלת מי את והשנייה מספרת לה ואחת מהשתיים כותבת את התשובות. כך נוצר סיפור “מי אני” עמוק ומעניין.

כשאני לבד ואני מרגישה שאני לא כותבת מתוך מי שאני, שמשהו לא מרגיש לי טבעי שם, אני שואלת את עצמי על הדף “מי את ברגע הזה?”. מתוך השאלה הזו צפים הדברים הבוערים בתוכי באותו הרגע ואני מביאה אותם לידי ביטוי בכתיבה. פתאום, אני מתגלה לי כפי שאני באותו הרגע, הכי אמיתית. כך אני מצליחה לחזור ולמצוא את הקול שלי, הקול הפנימי שמספר לי עליי – ואחר כך לקוראים שלי. 

מה גורם לי למוטיבציה ברגע הזה? 

במקרים רבים קשה לנו להתחיל לכתוב. הדף הלבן לא מקבל שום משפט או פסקה שמתארת משהו בחיינו, משהו שעליו אנחנו רוצות לכתוב וכל דבר מרגיש מאולץ – לא הקול הטבעי שלנו.

 כשזה קורה אני שואלת את עצמי מה נותן לי מוטיבציה ברגע הזה – איזו מחשבה, תובנה, מסר, רעיון או דבר שאני עושה בחיי גורם לי למוטיבציה. אני כותבת על כך באופן חופשי, בלי להחליט האם מה שאני כותבת יצא לאור. הרבה מאד פעמים זה נשאר איתי, במגרה.

השאלה הזו עוזרת לי להתחבר לעצמי ולמה שחשוב לי באותו רגע – ובכך למצוא שוב את הקול שלי. 

מהם הפחדים שלי? 

בכל פעם שאני קצת מאבדת את עצמי ברור לי שיש שם איזשהו פחד. זה טבעי, ברור ומובן ואני לא חושבת לרגע שצריך להסתיר את זה. למעשה, לכתוב על הפחדים, החששות והדברים הפחות טובים שמציפים אותנו מבפנוכו זה חלק מהעניין. בלי לכתוב על הצדדים האלו, הכל כך אנושיים שלנו, הקול שלנו יהיה שטוח ולחלוטין לא שלנו. 

אני שואלת את עצמי בתוך שגרת הכתיבה האינטואיטיבית שלי, לפעמים בלי לשים לב בכלל, ממה אני מפחדת ברגע הזה. מה צף אצלי ומונע ממני להתחבר, לכתוב יותר, למצוא את עצמי שם בתוך העולם הגדול והרחב הזה שבחוץ.

ברור לי שזה מסע ארוך ומפותל, אבל כשאני יוצאת אליו ונעצרת מדי יום בתחנה חדשה, בוחנת את מה שקורה לי – את הטוב ואת מה שפחות, אני לומדת על עצמי המון ומבינה מה נכון לי ומה אני רוצה לספר. 

מה יש לי להגיד על? 

את השאלה הזו אני מציפה ברבות מההדרכות שלי, היא עוזרת לתלמידות שלי וגם לי ליצור בהירות. כשאני רוצה לכתוב אבל מרגישה שאני לא בדיוק מבינה מה קורה, שיש יותר מדי בלבול בראש, אני מתיישבת מול הדף ושואלת את עצמי “מה יש לי להגיד על?” – על נושא מסוים, על היומיום שלי, על המוצר או השירות הבא, על מה שאני עושה עכשיו, על התחושות שלי ברגע הזה. בעצם, על כל נושא שצף שם באותו הרגע. 

אני נותנת לעצמי חמש דקות לפחות לכתוב בחופשיות ולענות על השאלה הזו. 

מהן החוזקות שלי בדיוק עכשיו?

לפעמים הקושי למצוא את הדרך לספר על עצמנו בצורה שאנחנו שלמות איתה נובעת מחוסר ביטחון. אנחנו מרגישות קצת מתחזות בתוך מה שאנחנו עושות, חושבות שאנחנו “עובדות על העולם”. אנחנו מרגישות לא מספיקות – לא מספיק חכמות, לא מספיק מתוחכמות, לא מספיק מצחיקות, קלילות, רציניות, עמוקות, טבעיות וכו’ וכו’ וכו’. 

אני כותבת לעצמי רשימה של מה שטוב, של החוזקות הפנימיות שלי ושל אלו המתבטאות כלפי חוץ. אני נזכרת בדברים שנאמרו לי – פידבקים טובים, מילים מחממות לב, מחמאות וכו’. אני כותבת לי את הכל. 

ארבע השאלות האלו מחזקות את מי שאני באותו הרגע בדיוק – ברגעים האלו שבהם קצת קשה לי לספר, לכתוב ולשתף. אני מניחה לעצמי לצלול לתוך המחשבות האלו, לכתוב אותן, לאפשר לעצמי זמן מחקר ושקט תעשייתי. מתוך זמן המחקר הזה, אני חוזרת לכתוב אותי. 

אני מזמינה אותך לנסות גם. 


כלי כתיבה שיעזרו לך להתחיל לכתוב:

3 מחשבות על “שאלות מנחות שיעזרו לך למצוא את הקול שלך בכתיבה”

  1. [url=https://wellbutrinbupropion.com/]buy wellbutrin[/url] [url=https://xenical24.com/]xenical medicine[/url] [url=https://erythromycinz.com/]buy erythromycin online[/url] [url=https://ciprofloxacin24.com/]ciprofloxacin 250mg[/url] [url=https://priligytab.com/]where can i buy priligy[/url] [url=https://cymbaltaduloxetine.com/]cymbalta tablets price[/url] [url=https://hydroxychloroquine.us.org/]buy hydroxychloroquine[/url] [url=https://amitriptyline365.com/]buy amitriptyline online[/url] [url=https://ventolinh.com/]ventolin without prescription[/url] [url=https://amoxicillinz.com/]buy amoxicillin online[/url] [url=https://doxycycline36.com/]buy doxycycline[/url] [url=https://valtrex.us.org/]how much is valtrex in australia[/url] [url=https://singulair.us.org/]singulair tablet[/url] [url=https://finpecia911.com/]finpecia 1mg price in india[/url] [url=https://celebrexcelecoxib.com/]celebrex tablets[/url] [url=https://levitra36.com/]levitra buy[/url] [url=https://clonidinenorx.com/]buy clonidine[/url] [url=https://silagra24.com/]buy silagra[/url] [url=https://avanatop.com/]avana top[/url] [url=https://dapoxetinetabs.com/]dapoxetine 30mg india[/url]

  2. [url=http://valtrex.us.org/]valtrex medication[/url] [url=http://cymbaltaduloxetine.com/]buy duloxetine[/url] [url=http://chloroquine.us.com/]buy chloroquine[/url] [url=http://ventolinh.com/]ventolin otc[/url] [url=http://dapoxetinetabs.com/]dapoxetine online canada[/url] [url=http://ciprofloxacin24.com/]ciprofloxacin 500mg antibiotics[/url] [url=http://silagra24.com/]silagra india[/url] [url=http://isotretinoinacutane.com/]buy accutane online[/url]

סגור לתגובות

Scroll to Top